KJØPSBETINGELSER

1. Avtalen

Disse betingelsene gjelder for handel på nett hos Kattelukespesialisten.no

Ved å gjennomføre et kjøp i vår nettbutikk, aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås på det tidspunkt en bindende avtale mellom Kattelukespesialisten og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Kattelukespesialisten.

2. Partene

Selger:

Firmaopplysninger
Kristiansen Group AS
Organisasjonsnummer: 925913464 MVA
Postadresse: Kokkerudåsen 12, 1363 Høvik

Mobil: 408 92 118

Epost: kontakt@kattelukespesialisten.no

Kjøper:

Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift og frakt.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom det mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og ettersende eller kreditere manglende vare(r), eventuelt kansellere bestillingen, hvis vi ikke kan levere noen av varene. Vi vil uansett ta kontakt med deg for å informere deg om status så fort vi vet noe.

4. Produkter

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil kanskje ikke sikkert passe alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke Kattelukespesialisten.no stå til ansvar for valg av størrelse/type.

Bildene som brukes i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

6. Betaling

Hos oss kan du velge mellom følgende betalingsmetoder.

  • Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

  • PayPal - Betal enkelt med din PayPalkonto. Kjøpsummen vil bli trukket direkte.

7. Leveringsmetoder

Alle varer blir sendt med Posten Norge, enten som pakke eller brev.

Du vil motta en hentelapp per post, e-post, eller på SMS.

Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

Vi har fri frakt på alle bestillinger over 2200 kr.

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når hun, eller hennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

9. Angrerett

Hos Kattelukespesialisten har du 14 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. 

For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden sammen med faktura for frakt.

Monterte eller brukte varer har ingen angrerett

Returfrakt betales av kunden.

Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunkt, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. 

 

Inspeksjon av varer

Du er selv ansvarlig for å inspisere at du har mottatt rette varer innen 14 dager etter at du har mottatt varer. Angreretten gir deg mulighet til å inspisere varen før du bestemmer om du vil beholde varen. Det betyr at du kan bli nødt til å åpne deler av innpakningen for å inspisere varens art, egenskaper og funksjon.
Dersom din inspeksjon av varer går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, er det mulig at du må betale et mellomlegg for varens tapte verdi.

Kunden må selv stå for kostnad ved retur og ansvaret for at varen blir returnert med forsvarlig innpakning og emballasje. Kunden vil  bli holdt ansvarlig for skade på varen ved uforsvarlig innpakning. Varene må sendes i originalforpakningen i god stand, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, uten hår eller merker, slik at varen kan selges til en annen kunde. Kattelukespesialisten anbefaler at kunden sender varer med sporet sending.


Retur som sendes i oppkrav, hentes ikke ut av oss.

 

Bytte

30-dagers bytterett.

Ved bytte av varer, vennligst ta kontakt med oss på e-post eller telefon.

 

Alle varer kan byttes, så lenge de ikke har vært brukt, ved at varen sendes i retur til oss, og beløpet må så brukes på andre varer i nettbutikken vår.

Etter angrerettens 14 dager er forbi, kan man ikke få pengene tilbake  

 

Pakken sendes til følgende returadresse:

Kattelukespesialisten v/Kristiansen Bygg & Service, Hetlandsgata 33, 4344 Bryne.

Kunden står selv for alle kostnader knyttet til frakt for returen.

10. Levering og forsinkelse

Leveringstid er normalt 1-4 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager ved levering til enkelte fjerntliggende områder.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Kattelukespesialisten eller Posten/Bring. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 3 uker, er kunden ansvarlig for å gi beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.

11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.


Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare.

Spesielt ved luker og matstasjoner

Katteluker vil aldri være 100% tette. Ved mye vind og nedbør, vil det være mulighet for at det kommer vann inn gjennom selve produktet. Kunden må regne med at det kan komme inn vann gjennom luken og Selger er ikke ansvarlig for eventuelle skader som oppstår på grunn av vanninntrenging.

Når det gjelder problemer med matstasjoner, og luker som er blitt montert av kunden og ikke av Kattelukespesialisten, skal alle problemer tas med produsenten, Sure Petcare, og ikke med Kattelukespesialisten.

Kundeservice kontaktes på +44 800 012 4511

Kunden plikter seg videre til å følge nøye de retningslinjene som blir gitt av produsenten, samt holde Kattelukespesialisten informert.

 

Sure Petcare vil i alle tilfeller selv sende nye varer til kunden, og kunden må selv stå for kostnadene med å bytte luke.

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen.

Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

  • Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

  • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

  • Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

  • Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

  • Pakker som av forskjellige årsaker ikke blir hentet ut av kunden vil bli belastet med et administrasjonsgebyr på 49 kr, samt pris for returfrakt. Frakten avhenger av størrelse/vekt og sendingssted. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes mottatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.

13. Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.